lördag 7 januari 2012

Tandfen




Det här med Tandfen!!
Min son har tappat sin tand igen!
Och det börjar bli många tänder nu!
Men i fredags tappade han en tand.Och jag sa lägg den i glaset med
vatten som han brukar.
Men Sen skulle jag diska och diskade ur det glaset!
Och jag hade inte hjärta att säga att jag slarvat bort den.
Men jag har lösningar på allt!!
Jag tog ett stearinljus och täljde till en tand och la i glaset!
Att den flöt där tänkte inte han på.
Och han gick på det.Så tandfen kom och sonen är nöjd.



Och en gång tappade han sin tand i den ulliga mattan!
Och vi kunde inte hitta den!Och han var så ledsen för
nu kunde inte tandfen komma!
Men jag knöt in pengar i mattan.Och när han vaknade
var allt frid och fröjd igen!
För en tandfe kan väll klara att hitta tänder lite här och var?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar