måndag 16 juli 2012

Blåbär

Idag har grodan och jag varit på en promenad och plockat blåbär.
Men myggen var inte så snälla!Borde tänk på det mitt ute i skogen.
Men grodan var smart att ta på sina gummistövlar och hatt i allafall.
Men vi fick i hop en 1/2 liter blåbär.
Det är lite tidskrävande och tålamodet tog slut rätt fort för grodan.
Det var mest lek och sen var kläderna fulla av blåbärsfläckar(pust).

 
Sen lyckades jag bli lite barnfri och det är jag inte bortskämd med!
Jo vad gör jag då!Åker och plockar jordgubbar med.Kan säga att jag har lite ont i ryggen nu.
Borde gjort något vettigare av min lediga tid!
Som att ge mig ut och springa.Men det får bli en annan gång!
För i morgon kan jag njuta av en smoothie till frukost.Och känna mig lite nyttig......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar