lördag 8 januari 2011

Årets ord för mig!!
Göra saker inte köpa saker..
Har tröttnat på att allt handlar om pengar!!
Själv är jag bra på att gå handla för att jag
har tråkigt och tröstar mig med att köpa något.
Men hur länge hjälper det innan man vill ha nästa grej.
Jag har skämt bort mina barn!!!
Den stora värdesätter ingenting längre.
För han handlar det bara om att få saker.
Och när han fått det visar han ingent gensvar
på att man betyder något eller vill hjälpa en med något.
Som tex när jag skulle köra hem han och bad han pumpa mina däck.
Nää han ville inte skitta ner sig och det var tråkigt.
En liten skitt sak men det gör mig så ledsen!!
Att han inte vill göra något för mig.....
Ok han är 17 år och då kanske man inte betyder så mycket
som mamma.Jag får trösta mig med det!!!
Och lilla Liam han bara tjatar om att få leksaker nu
efter hans födelsedag och julafton.
Han har fått så mycket att nu tror han att det bara
är att köpa och köpa....
Han vill ha massa bakugan och beyblade som han fick
när han fyllde år och på julen och innan dess med!!
Men jag kan säga det att han lekte mer med dom när
han hade 3 stycken och inte 17 stycken.
Han fick ett X-box han har playstation2 och wii och
han är bara 6 år!!!När man tänker efter är det ju sjukt!!!
Så nu har jag bestämt mig att sluta
köpa massa saker detta år!!
Ska göra mer saker som utflykter och lägga mer tid på
att leka finnas till och umgås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar